Januártól kezdve kizárólag a HP vagy valamely a HP által elismert hivatalos márkaszerviz nyúlhat bele a ProLiant termékcsalád szervereibe, írta meg a Register.
Az információ nem sokkal karácsony után egy belső levelezés révén szivárgott ki a Hewlett-Packard belső rendszeréből. Az e-mailben lezajlott levélváltásból derült ki idejekorán az is, hogy a HP a jövőben csak akkor ad majd ki szerverfrissítéseket, ha a felhasználói oldalról előbb a hiteles és aktív szolgáltatási szerződés azonosítót megküldik a vállalat rendszere felé. Ennek megszerzéséhez pedig az ügyfeleknek alá kell vetniük magukat a cég teljes ellenőrzésének a karbantartás terén és ezt szerződésben is rögzíteniük kell. A cég változtatásokat tervez bevezetni a Firmware és a szervizcsomag (Service Pack for Proliant, SPP) terén is, hogy megakadályozzák ezek illetéktelenek általi letöltését, illetve hogy még erősebb támogatást nyújthassanak a jogosult ügyfelek számára, akár közvetlenül, akár partnereken keresztül. A cég szerint a HP firmware és szoftverfrissítések ilyetén védelme tökéletesen összhangban van a piaci gyakorlattal.
Az intézkedések célja nem más, mint hogy kigolyózzák azokat a vállalatokat, amelyek megkárosítják a HP-t és annak ügyfeleit is. A szolgáltatási rendszer és a partnerkapcsolatok visszaállításával ezt várhatóan hatékonyan tudják majd kivitelezni. Emellett végre fel is zárkóznak a rivális vállalatok, így például a Cisco Systems, az IBM és az Oracle mellé, akik már régen kivezették a visszaélésekre is lehetőséget adó rendszert.
A HP szerint bár a nem hitelesített szervizek által kínált szolgáltatások vonzónak tűnhetnek a költséghatékonyságot szem előtt tartó logisztikai menedzserek számára, ezek a cégek azonban nem képesek ugyanazt nyújtani, mint a HP gyakorlott, szakértő szervizesei vagy a globális alkatrészellátó rendszerrel, szól a hivatalos álláspont, amely szerint természetesen szintén nagyra értékelt szempont a lojális partnerekkel az évek során kialakított, kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolat is.