A felhőből él az Oracle
Kategóriák
Ajánlatkérés

Egyedi szerver ajánlatkéréshez keresse fel mérnök kollégáinkat!

06-70/317-8420

info(kukac)szerverdiszkont.hu

Microsoft Azure

Office 365

Windows 10 Enterprise E3 CSP

Szakértelem

Egyedi szerver ajánlatok szakértője

Választék

Legnagyobb hazai szerver választék

Garancia

3-5 év gyártói garancia

Ingyenes szállítás

Ingyenes kiszállítás 100.000 Ft felett

Minősítéseink

Hírlevél


Feliratkozás!

A felhőből él az Oracle

Az Oracle decemberben nyilvánosságra hozott jelentéseiből látható, hogy a technológiai cég az elmúlt év végére is sikeresen erősített hardverrészlegén.

A vállalat a negyedévre összesen 9,6 milliárd dolláros bevételt jelentett be, ami az előző és azonos időszakához képest három százalékos emelkedést jelent. Nettó bevételük 2,5 milliárd dollárra rúgott – ez az összeg viszont két százalékkal alacsonyabb az egy esztendővel korábbi számoknál.

A legkiemelkedőbb teljesítményt az Oracle szoftverekkel és felhőszolgáltatásokkal foglalkozó részlege nyújtotta, amely a bevételek nagy részéért, 7,3 milliárdért felelt a negyedévben, öt százalékos éves emelkedéssel zárva. A részlegen belül legnagyobb mértékben a felhőszolgáltatások – a szoftver-mint-szolgáltatás (SaaS), platform-mint-szolgáltatás (Paas) és infrastruktúra-mint-szolgáltatás (IaaS) – bővültek, az egy évvel korábbinál 45 százalékkal magasabb, 516 millió dolláros bevételt hozva.

A cég hardverrészlege 1,3 milliárdot hozott a konyhára, a helyzet itt lényegében változatlan, egyetlen százalék eltéréssel pozitív irányba.

Mark Hurd, az Oracle vezérigazgatója az általuk tervezett rendszerek tekintetében különösen optimista, ideértve az ExaLogic, SPARC SuperCluster és Big Data Appliance termékeket, amelyek több mit 50 százalékkal növekedtek tavaly óta. A CEO szerint ez is bizonyítja, hogy a piacon a hardver és szoftver rendszerként való értékesítésével kiválóan lehet érvényesülni.

A legtöbb új ügyfelet SaaS szolgáltatásaikkal nyerték, az Oracle szerint a közepes méretű vállalkozások világszerte mindenhol őket választják. Éppen ezért azt várják, hogy a következő pénzügyi negyedévben a rengeteg új partnert hozó SaaS és a már stabilan sikeres PaaS részlegek előfizetései több mint egymilliárd dolláros többletet hoznak majd. Az IaaS terén az Amazonhoz és a Google-höz hasonló árszabással dolgoznak – a vezérigazgató szerint igazából azért éri meg ilyen szolgáltatásaikat fenntartani, mert akik IaaS után érdeklődnek nálunk, rendszerint másféle szolgáltatásokat is igénybe vesznek a végére.